es poden menjar aquestes conserves?
es poden menjar aquestes conserves?
Noies potser la pregunta és molt tonta, però soc novata total.
Es poden menjar "boquerones en vinagre", anxoves i sardines d'aquelles en llauna?
Es que potser això es considera peix cru encara que estigui "tractat"
Jeje es q porto tota la setmana amb això al cap, i ara tinc a la nevera aquells pinxos amb una oliva, pebrot, seitó i anxova i mare meva... Quina temptació!
Es poden menjar "boquerones en vinagre", anxoves i sardines d'aquelles en llauna?
Es que potser això es considera peix cru encara que estigui "tractat"
Jeje es q porto tota la setmana amb això al cap, i ara tinc a la nevera aquells pinxos amb una oliva, pebrot, seitó i anxova i mare meva... Quina temptació!
Re: es poden menjar aquestes conserves?
No soc cap experta, també acostumo a fer aquestes preguntes pero no crec que es pugui perque nò ha sigut cuinat ni congelat...
Mira't com es fan les conserves en llauna. Crec que es posen a molt altes temperatures i es procedeix a desbacteritzar i jo que sé quantes coses més.
Però jo diria que conserves si.
Però jo diria que conserves si.
Doncs jo no m´ho havia plantejat...A mi també amb va agafar una obsessió pels seitons en vinagre durant uns dies (normalment no en compro mai), i tal com va venir va marxar. Un dia en vaig menjar un munt arribant del super i l´endemà quan vaig obrir la nevera i els vaig veure vaig pensar "ecs, ara m´ho haig d´acabar..." 
No m'ho havia plantejat, però jo de conserves en menjo, però si no els congeles 24h i després te'ls menges i et quedes tan ample 

La listèria per exemple no mor amb congelació, sinó amb calor. La congelació és útil per a segons què però no per tot. Jo no menjo res animal cru (inclou fumats) ni res vegetal cru que no hagi rentat jo o algú de confiança. Com els formatges, que han de ser de llet pasteuritzada. ;)
I sabeu si el rulo de cabra es fa amb llet pasteuritzada???
Aix, és que a mi el normal no m'agrda, però venen un per untar amb trossets de pinya o gerds o papaya que em torna boja!!! I no se si puc menjar, em van dir que era de cabra igual però no se segur...m'hauré d'informar....tinc un "antojo" !!!!!!
Aix, és que a mi el normal no m'agrda, però venen un per untar amb trossets de pinya o gerds o papaya que em torna boja!!! I no se si puc menjar, em van dir que era de cabra igual però no se segur...m'hauré d'informar....tinc un "antojo" !!!!!!
Hola noies!
A mi la llevadora em va donar una guia on hi surten aliments prohibits durant l'embaràs com tot el que sigui fet amb llet crua ( feta, brie, mató, blaus, etc..), heu de mirar bé que posi que està fet amb llet pasteuritzada, sino diu res jo no m'ho menjaria.
Tampoc es pot menjar frankfurts ni peix cru ( sushi ben lluny) ni embotits crus com el pernil salat, ni ous que no estiguin ben cuits. La carn ben feta i les verdures, fruita i amanides ben netes.
De les conserves no diu res o sigui que suposo que no hi ha cap problema.
Si alguna cosa ens agrada molt i no ho veiem clar sempre la podem congelar i llestos!
A mi la llevadora em va donar una guia on hi surten aliments prohibits durant l'embaràs com tot el que sigui fet amb llet crua ( feta, brie, mató, blaus, etc..), heu de mirar bé que posi que està fet amb llet pasteuritzada, sino diu res jo no m'ho menjaria.
Tampoc es pot menjar frankfurts ni peix cru ( sushi ben lluny) ni embotits crus com el pernil salat, ni ous que no estiguin ben cuits. La carn ben feta i les verdures, fruita i amanides ben netes.
De les conserves no diu res o sigui que suposo que no hi ha cap problema.
Si alguna cosa ens agrada molt i no ho veiem clar sempre la podem congelar i llestos!

He trobat un article sobre el tema de listèria de l'Hospital Clínic:
La listeria es un microorganismo resistente al calor y al frío que se multiplica activamente a
temperatures de entre 4ºC y 45ºC. Las temperatures más bajas enlentecen su crecimiento, pero la
congelación no la destruye. La listeria únicamente se destruye a temperatures elevadas, > 50ºC.
La listeria puede sobrevivir en alimentos conservados en sal.
El llistat d'aliments està en aquest document en pdf per qui li pugui interesar. També dóna consells sobre conservació.
http://www.medicinafetalbarcelona.org/c ... tacion.pdf
La listeria es un microorganismo resistente al calor y al frío que se multiplica activamente a
temperatures de entre 4ºC y 45ºC. Las temperatures más bajas enlentecen su crecimiento, pero la
congelación no la destruye. La listeria únicamente se destruye a temperatures elevadas, > 50ºC.
La listeria puede sobrevivir en alimentos conservados en sal.
El llistat d'aliments està en aquest document en pdf per qui li pugui interesar. També dóna consells sobre conservació.
http://www.medicinafetalbarcelona.org/c ... tacion.pdf
Exacte, congelant i prou no n'hi ha prou! Sobretot! Molts gines no ho diuen però haurien d'estar una mica al cas!
Jo prefereixo no obsessionar-me, prenc totes les precaucions i rento bé la fruita i la verdura.
Gràcies per l'article eli75 , tota ajuda sempre és benvinguda!!!
Gràcies per l'article eli75 , tota ajuda sempre és benvinguda!!!
No és pas obsessió, és saber que hi ha coses que la congelació no les mata, i buscar alternatives segures (com aplicar certa temperatura). I ja està!;-)
Exacte! Si seguim les pautes no cal preocupar-se, jo vaig saber que estava embarassada quan estava de 8 setmanes i havia menjat de tot i més... sort que tot estava correcte!

Noies llavors tinc una pregunta...
Quan el ginecòleg et diu que si congeles el pernil o el fuet després te'l pots menjar sense problemes, van errats?? Xq jo tinc els paquets de pernil ja dins el congelador jeje
Quan el ginecòleg et diu que si congeles el pernil o el fuet després te'l pots menjar sense problemes, van errats?? Xq jo tinc els paquets de pernil ja dins el congelador jeje
Que be haver trobat aquest post... Jo tambe crec que es important estar al cas de totes aquestes coses. Casualment avui hem estat de festa al poble i he menjat un formatge el qual la llet no era pasteuritzada i no m'he adonat. He estat mirant el paquet i sembla que ha estat sotmès a totes les proves de sanitat posa els numerets i les lletres de sanitat i tot allò però realment et menges el cap... El dijous que tenim Gine li comentare a la doctora. Estem de 7 setmanes i realment es el que dieu, abans de saber que eStaa embarassada menges de tot però crec q son coses que no sempre podem controlar... I acabes menjant he el cap
Un peto
Un peto
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |