Noms al Idescat

Salut, dubtes i preparatius.
laiaf3
:: granota
Entrades: 232
Membre des de: dj. març 01, 2012 12:31 pm

Noms al Idescat

EntradaAutor: laiaf3 » dt. juny 17, 2014 12:05 pm

Hola, ahir varem saber que portem un nen i estic mirant noms (en un tema que hi ha al forum de noms pocs comuns, algun d'ells inventat, algun altre canviant la K per la C o algun altre que em sona bé...). La meva consulta és: si el nom no surt al Idescat, no és acceptat? Gràcies!
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Noms al Idescat

EntradaAutor: charito » dt. juny 17, 2014 12:31 pm

L'idescat es l'institut catala d'estadistica, no regula res. El nom l'inscrius al registre civil i crec que mentres no sigui peyoratiu o li pugui causar trauma pots posar el q vulguis, pero potser ho hauries de consultar alla.
Araneta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dt. juny 17, 2014 12:45 pm

Hola!! Enhorabona pel nen!! Nosaltres tb en portem un noiet! :cnen:

Doncs jo tb tinc entés el mateix q t'han dit les companyes. Ara ja es poden posar diminutius, noms inventats...
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta
Navi
:: conillet
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dt. juny 17, 2014 1:23 pm

Laia enhorabona per aquest nen! Jo també tinc entès el mateix que les companyes. Et deixo el link del cercador de noms de la web de la gencat http://justicia.gencat.cat/ca/serveis/cercador_de_noms Serveix per saber com s'escriuen correctament els noms en català, per si hi ha dubtes d'accents, dièresi,.. No se si també trobaràs si va amb C o amb K. També hi diu el santoral.
A sota de tot hi surt què permet la legislació amb el tema dels noms (a mi no m'ho deixa obrir).
Imatge
laiaf3
Entrades: 232
Membre des de: dj. març 01, 2012 12:31 pm

EntradaAutor: laiaf3 » dt. juny 17, 2014 1:33 pm

Gràcies a totes!!!!
Syneracakes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 108
Membre des de: dl. juny 02, 2014 1:24 pm
Contacta:

EntradaAutor: Syneracakes » dt. juny 17, 2014 4:51 pm

tenen raó, fins fa uns anys al registre civil hi havia un llistat de noms del qual un no podia sortir-se, havia de ser en castellà, no s'admetien abreujaments, etc... Des de fa uns 10 o 15 anys, van canviar aquesta llei i l'únic problema que hi ha és si el nom es considera despectiu, que llavors no seria admès. De fet, tinc un conegut, que en quan va canviar la normativa, va anar al registre per canviar-se el nom per l'abreujat amb el que el coneix tothom enlloc del nom llarg que van haver de posar sons pares als papers :)
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::