Bessons: pit o lactancia artificial?

Salut, dubtes i preparatius.
bolichin
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dg. abr. 14, 2013 11:31 am

Bessons: pit o lactancia artificial?

EntradaAutor: bolichin » dl. maig 19, 2014 9:51 am

Hola mamis/futures mamis bessoneres!!!

Estic de 33 setmanes i encara no tinc clar si als meus nens els donaré llet materna o artificial. Sembla una tonteria però aquest tema em té bastant preocupada!!!He pensat en treure'm la llet amb una "sacaleches", en fer lactancia mixta,... però no tinc res clar. Vosaltres què fareu o què heu fet? Necessito els vostres consells i la vostra experiencia!!! Gràcies guapes!!
girasol...
:: papallona
:: papallona
Entrades: 140
Membre des de: ds. març 01, 2014 10:27 am

Re: Bessons: pit o lactancia artificial?

EntradaAutor: girasol... » dl. maig 19, 2014 11:22 am

Bolichin, felicitats pels teus petits!!

Dubtes de LM o LA perquè són bessons? Per què? Per si són prematurs?
Jo no et puc parlar des de l'experiència pròpia, però la LM és el millor aliment que existeix pels nostres petits (especialment si són prematurs, que estan més desprotegits i aprofiten encara més les defenses i la protecció especial que fa la llet de la mare), en qualsevol cas.
En cas que siguin prematurs, si cal que estiguin a incubadora, segurament t'hauràs de treure llet per algunes de les preses, la resta, si ja tenen la boqueta prou gran, i ara ja són força grandets amb 33 setmanes, segurament els podràs donar del pit directament. I pel tema treure's llet, jo aniria a una farmàcia bona o una bona notiga i que t'expliquin, hi ha sacaleches molt ben dissenyats...
I si la teva preocupació és perquè guanyin o no prou pes, pensa que la LA només imita la LM, així que sempre serà millor la teva llet.

Sé que no parlo des de l'experiència pròpia i era el que demanaves, però espero que t'hagi ajudat una miqueta...

Ànims amb aquesta recta final!!
Imatge
aivlis85
:: gosset
:: gosset
Entrades: 457
Membre des de: dg. set. 01, 2013 9:27 pm

EntradaAutor: aivlis85 » dl. maig 19, 2014 12:18 pm

hola! felicitats per la bessonada! ja veuras que guay es ser mami de bessons...es magic! jiji

jo sempre he tingut clar k volia fer LA quan sigues mami i amb els bessons es el que he fet i estic fent. Les altres mamis bessoneres n'hi ha de tot..algunes LM, altres mitxa...aixó has de ser tu mateixa.
A mi la LA em va molt bé, i tot i ser prematurs han agafat 2 kilos en questio de mes i mig...Els dos tenen el mateix ritme de menjar..3 hores durant el dia i 4 hores durant la nit i primer menja un i despres l'altre...en 40 minuts tinc els dos menjats i canviats. Al principi menjaven molt poquet..i ara ja estem amb bibes de 120! Tot i no haver escollit la LM , el moment de menjar tambè em sento unida a ells i molt propera. I tambè m'agrada molt que el papi i si cal altres familiars puguin participar en el moment de les tomes.

Realment has de pensar en tu, en el que vols, en com ho vols viure...
ImatgeImatge
carbasseta
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dt. maig 20, 2014 8:54 am

Hola bonica! I enhorabona per l'embaràs!

Jo no et puc parlar des de la meva pròpia experiència, però el que sí et diria és que pensessis què faries si en portessis un. Si haguessis fet LM, jo no m'ho pensaria, això sí, tenint en compte que la logística pot ser una mica més complicada, però com en tot, us anireu adaptant als vostres peques i en qüestió de poc temps ho tindreu per la mà.

Si et preocupa no tenir prou llet, pensa que el teu cos està dissenyat per fabricar la llet que demanin, per tant, si són dos els que demanen doncs farà pels dos. Pensa que hi ha mares que són donants, i mares que fan tàndem (petit/a i gran) i tenen suficient llet.

També et diré que sempre estàs a temps de passar-te a la LA cosa que al revés pot ser força més complicat. Respecte a treure't llet, ho aniràs veient sobre la marxa, jo primer em centraria en donar-los directament, si fessis mixta també ho pots fer sense treure't llet. Si després veus o necessites treure't llet ja ho faràs (o si naixessin prematurs). Això sí, si vols un llevallets assessora't bé perquè en el teu cas et podria anar bé un de doble, per exemple.

I l'última cosa, si tens oportunitat d'anar a un grup de suport a la lactància ves-hi, fins i tot abans de parir per anar decidint i preparant-te.

Molta sort! I pensa que facis el que facis estaràs fent el millor pels teus petits!
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
rateta2013
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dt. set. 17, 2013 12:05 pm

EntradaAutor: rateta2013 » dt. maig 20, 2014 9:08 am

Partint del fet que la llet materna és millor i que les dones produim segons demanda (si xuclen 2, fabriques per 2), pots fer LM perfectament.

Ara, sent realista, penso que amb bessons t'has de preparar molt bé per alletar. Els primers 2-3 mesos, amb una sola criatura, ja et passes el dia donant el pit, així que amb bessons, més encara. Crec que per alletar bessons has de tenir:
-paciència (disfrutar dels nens, pendre't les coses amb calma, no agobiar-te si al principi et passes el dia entre pit i bolquers...)
-ajut de la família (algún que et doni una mà netejant i fent "recados"). O una senyora de la neteja. O fer la compra per internet. ETc.

Si jo esperés bessons, intentaria LME, però no em sentiria culpable de donar-lis algun bibe pautat. P.ex. la última toma del dia, que la doni el pare en bibe. O una toma a la tarda, que la donin els avis mentre tu surts a fer un tomb o et fas una dutxa i disfrutes "del teu moment". Això sí, contra més bibes dones, menys llet fabriques, així que jo només substituiria 1 toma al dia com a molt.

Treure't llet, a no ser que siguin prematurs en incubadora, no ho faria. Apart de la feinada de donar-lis al pit, gastaràs més temps treien-te llet? buufffff, és esgotador.
Eduard 2005
Arnau 2014
Araneta
Entrades: 1754
Membre des de: dj. gen. 10, 2013 1:45 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Araneta » dt. maig 20, 2014 11:22 am

Hola!
Jo tampoc parlo per experiència propia, però parlo de les meves nebodetes... La mare va fer LM fins als 3 o 4 mesos, i realment era una bogeria, no dormia res, però mira, va aguantar tot el que va poder... després el que feia era treure's llet i donar-li a una el pit a la nit i a l'altre li donava el papi un bibe amb la llet d'ella, i així van estar un bon temps també... fent cada nit una nena... No va tenir cap problema que li rebutjesin el pit de dia ni res d'això... Ja després van anar introduint LA, suposo que per comoditat, aquí ja em vaig perdre...

Jo crec que ha de ser una cosa que tu vulguis fer, per que la LM és molt dura (i segurament molt reconfortant tb!) però no serà algo fàcil, això segur.

Sempre pots probar-ho si et ve de gust i si veus que és massa canviar a LA. El que facies estarà ben fet!
Molt ànims!!
L'Aran es fa gran :cnen: Imatge
http://www.fertilityfriend.com/home/424654

Panxupacte twins d'abril '13: Laia :-()) i Araneta :-())

Panxupacte DEURES COMPLERT!! :-()) : Llentieta, Marsai, Tiritissima, crisgf1980, Annieee, Paparra, Xinxa, Abmo, Anatolia, Arcdesantmarti i Araneta
bolichin
Entrades: 16
Membre des de: dg. abr. 14, 2013 11:31 am

EntradaAutor: bolichin » dc. maig 21, 2014 11:47 am

Hola guapes!!!

Gràcies per les vostres respostes. La meva por és no saber gestionar el tema de la lactància materna i estar tot el dia amb els nens enganxats. Crec que no ho portaria bé...Potser pot semblar egoista de part meva però és el que realment penso. El tema de la lactància artificial veig que et dóna més llibertat i d'altres persones poden ajudar-te (el meu home, ma mare, la sogra,...) però al mateix temps tinc una mica de sentinment de "culpa" o "egoisme". Uf....si només fos un nen tinc clar que li donaria el pit però al ser 2... no sé...tinc molts dubtes...
Nora2007
:: rateta
:: rateta
Entrades: 166
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:30 pm

EntradaAutor: Nora2007 » dc. maig 21, 2014 7:17 pm

hola bonica,
jo no puc parlar per experiència pròpia però si professional (com a doula), he acompanyat fins ara a més de 5 mares, famílies, de bessonada i hi ha de tot, però si et puc dir que totes 5 fan pit, o exclusiu, o mixte, i moltes més de 15 mesos. Si vols puc posar-te en contacte amb vàries d'elles i poden explicar-te la seva experiència que, penso, és el que més et pot ajudar. Trobo que el més important és que facis allò que pensis que pots fer, tot i donar el pit, també poden ajudar-te o pots donar-los alhora, etc. no descartis res, deixa't sentir, escoltar.. potser estaria bé que anessis a algun grup de lactància que hi hagi bessonada i pots veure.

Si vols que et posi en contacte amb mais de bessonada només m'ha d'enviar un privat i llestos!! petons i moltssimes felicitats per aquesta maternitat doble!! Petonàs
Entrades: 259
Membre des de: dg. nov. 25, 2012 8:16 pm

EntradaAutor: avatar » dc. maig 21, 2014 9:17 pm

Hola!
Felicitats!
Jo tinc bessons, ara tenen deu mesos i hem fet LA.casi des del principi
Jo volia fer mixta, exclusiva ja no ho veia clar, pero no va poder ser.
Van sortir a la 35 i tot i no anar aincubadora ni res es cansaven molt al pit i tampoc sortia res.clar.Anaven justos de pes i a un ja li van donar bibi des del principi.

El meu ritual era pit, bibi i sacaleches, i sem juntaven les tomes..era un horrror...

Reconec que no vaig tenir gaire suport per part de ningu, que tothom em deia que estava boja i que paasses a bibi ja...per aixo trobo una gran idea anar a un grup de lactancia ... Ami sempre m'ha quedat una mica el ii si...

Lo important es que tu estiguis be..si tu no estas be els nens tampoc ho estaran...
La LA ens ha anat molt be, van guanyar pes rapidament i tot ha anat molt be! I donar un bibi a dos alhora es molt fàcil!
Cuidat molt...!
Ir26
:: poltre
:: poltre
Entrades: 696
Membre des de: dc. març 05, 2014 9:42 am

EntradaAutor: Ir26 » dj. maig 22, 2014 9:50 am

Jo tampoc parlo per experiència pròpia però tinc una amiga que va tindre bessons i el que va fer és donar llet materna però fent servir el tirallets i el biberó. Així li dones la millor llet que poden tindre però també li pot donar el pare, els avis, els tiets.. A més la llet materna es pot congelar fins als 2 mesos i va canviant segons les necessitats dels nens... Potser seria una bona opció per a que no et sentis culpable i no et sentis esclavitzada.
Imatge
25-05-15: La nostra estrella fugaç. Mai t'oblidarem...
Imatge

Imatge
mar36
:: lleona
:: lleona
Entrades: 913
Membre des de: dj. feb. 17, 2011 7:36 pm

EntradaAutor: mar36 » dg. maig 25, 2014 10:14 pm

Hola!
Dsd fa 2 setmanes he donat el pit a la meva parelleta q tenen 19 mesos.

He fet lactancia mixta. Jo tenia clar q volia provar donar el pit, no sabia si podia si sabia si tindria llet pels 2.

Mhagues agradat fer nomes exclusiva pero no va ser possible, durant un mes el nen va estar ingressat i em tenia q repartir pero vaig continuar amb lm.
Als 9 mesos van comencar a no voler bibe alguna toma i em vaig sentir tan be pq no voliem bibe i nomes teta.

Et sere sincera no ha estat facil pero estic molt contenta dcaquesta fantastica experiencia .

Tu si dubtes provarho i si veus q no pots o no et sents be passes a LA.

Felicitats pels bessons, es la millor experiencia del mon.
Imatge
18 de juny: Morfologica OK. i ens confirmen que son NEN i NENA!!

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Baidu [Spider] i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::