Vacuna Rh negatiu (setmana 28)

Salut, dubtes i preparatius.
Navi
:: conillet
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

Vacuna Rh negatiu (setmana 28)

EntradaAutor: Navi » dc. març 05, 2014 10:29 am

Bon dia noies!

Sóc Rh negatiu i el meu gine del privat em va dir que quan s'acosti la setmana 28 (encara em falta molt), demani la vacuna a la ss, i que si si neguen em posi pesada i hi insisteixi. Diu que en alguns hospitals tenen el protocol de posar-la i en altres no. Us heu trobat amb algun problema perquè us posin aquesta vacuna?
A qui li hauré de demanar. A la llevadora o a la ginecòloga?

Gràcies! :ok:
Imatge
hadavideo
:: rateta
Entrades: 165
Membre des de: dl. gen. 13, 2014 12:24 pm

Re: Vacuna Rh negatiu (setmana 28)

EntradaAutor: hadavideo » dc. març 05, 2014 10:43 am

Bon dia,
Jo també soc rh negatiu i va ser la mateixa llevadora la que em va dir lo de la injeccions. La llevadora és la que porta el tema del seguiment a l'embaras però com cada cap és món pregunta-ho quan demanis hora no sigui que al teu funcioni diferent.
soleilua
:: girafa
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dc. març 05, 2014 11:17 am

Jo també sóc RH negatiu. També anava per gine privat i em va fer anar a la ss a posar-me-la.
Primer me la vaig haver de comprar jo, al CAP no me la van donar. A més, vaig demanar que em féssin la recepta i no van voler, és més em va dir tal qual la infermera del CAP: "te la poso perquè sóc bona persona, no tinc cap obligació en posar-te-la..."

Així que no sé què dir-te... Jo pensava que estaven obligats també, però aquella dona em va dir que no... O potser si i m'ho va dir com per fer-me un favor...
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dc. març 05, 2014 11:37 am

soleilua que veuen els meus ulls! ENHORABONA!!!!! neu:-D neu:-D neu:-D neu:-D Perdoneu però ho havia de dir. o-o:) o-o:) o-o:)

Vaig a lo que vaig, amb el primer fill no em van posar la vacuna (anava per privat), no vaig tenir cap problema i el meu fill és A- com jo. Amb el segon (anava per SS) per protocol a la setmana 27 o 28 no recordo, em van fer recepta i punxada sense cap problema. El meu fill petit és O+.
Imatge

Imatge
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dc. març 05, 2014 12:21 pm

Jo també sóc rh negatiu i cap problema, la llevadora em va fer recepta i l'infermer del cap me la va punxar a la setmana 28. A l'hospital, el dia després de parir em va punxar la segona dosi
cositina
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

EntradaAutor: cositina » dc. març 05, 2014 12:24 pm

Jo també sóc RH negatiu.
En l'anterior embaras, q no va acabar bé, me la van posar el dia de l'amniocentesis, sobre la marxa, a l'hospital on me la van fer (vall d'hebron).
Ara faig doble seguiment SS+mutua i als dos llocs m'han dit de posar-la. La gine de la mutua em volia fer la recepta perquè la comprés però li he dit q me la posar´we a la SS, donant per fet que a la SS és gratuita. A la SS la llevadora m'ha dit q me l'han de posar a la setmana 28 però no m'ha especificiat si s'havia de pagar res. En principi me la posa ella mateixa. Una altra companya de post també m'ha dit q li posa directament la llevadora. Ja preguntaré
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 05, 2014 12:25 pm

per cert a mi no m'influeix perquè vull donar el codó umbilical (donació publica) però ara q es parla molt del tema de tallar el cordó més tard i deixar-lo bategar perque arribi més sang al nadói, en algun lloc vaig llegir q si ets rh negatiu no convé, perquè no hi hagi massa intercanvi de sang mare-nadó. Per si alguna té interés en aquest tema i ho vol consultar
tona
:: pantera
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

EntradaAutor: tona » dc. març 05, 2014 12:28 pm

hola jo també sóc negativa. i en el primer embaràs me la van posar un cop neixer el nen.(diria q encara no hi havia el protocol de les 28 set) llavors vaig tenir un avortament a les sis setmanes i la ginecologa per la mutua em va dir que me la poses igualment (pagant 70 euros que és el que val la vacuna) a la ss, encara és hora de que m ho diguin. en el cas de l 'avortament la gine es va voler curar amb salut, em va dir que sent tant recent encara no hi hauria hagut intercanvi de sang amb mi pr per si de cas valia més assegurar. amb la nena me la va posar a la setmana 28 i cap problema.
tona
Entrades: 868
Membre des de: dt. nov. 20, 2007 6:30 pm
Ubicació: a la muntanya

EntradaAutor: tona » dc. març 05, 2014 12:30 pm

ahhh si, dp de parir la nena també me la van posar perquè la nena era positiva.
hadavideo
Entrades: 165
Membre des de: dl. gen. 13, 2014 12:24 pm

EntradaAutor: hadavideo » dc. març 05, 2014 12:55 pm

Cositina, gràcies per la informació de RH negatiu i donant de cordó. Jo també volia fer donació però em sabia greu pel bebé tallar massa d'hora el cordó. Ara que m'expliques això ho faré segur.
carlotayeric
Entrades: 893
Membre des de: dc. març 13, 2013 12:53 pm

EntradaAutor: carlotayeric » dc. març 05, 2014 1:14 pm

Esta vacuna no entra por la SS
Os la tienen que poner sin problma
Yo me las he puesto las dos en la semana 28 en la SS y yo voy por mutua
Imatge Imatge

26-6-15 nico brilla en el cielo. papa y mama jamás podremos olvidarte ni dejaremos de quererte nunca
Navi
Entrades: 376
Membre des de: dl. nov. 04, 2013 8:39 pm

EntradaAutor: Navi » dc. març 05, 2014 3:13 pm

Moltes gràcies noies, sous uns sols! Espero tenir sort i que a part de no posar-me cap pega, em pugui estalviar els 70 euros. Perquè si algunes us han fet pagar la primera vacuna, suposo que també s'ha de pagar per la segona després d'haver parit, no?

Cositina no en tenia ni idea d'això del cordó, en el meu hospital no es pot fer donació. M'informaré a veure què s'ha de fer arribat el moment. Gràcies!
Imatge
xirimoia
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: xirimoia » dc. març 05, 2014 3:35 pm

Jo anava per mútua i vaig anar al CAP a demanar la recepta, i el meu metge de capçalera, que és força maco, me la va fer, però em va dir que no podien fer receptes a la gent que venia de mútues (a alguna amiga el seu metge del CAP no els la va fer). La vaig anar a comprar a la farmàcia i em sembla que em va costar uns 6€ (no ho recordo gaire bé), era molt poc, però si has de pagar el preu no subvencionat si no recordo malament eren uns 60€...

Ara, jo entenc que si el seguiment el fas per la SS la recepta te l'han de fer sense problemes!
cositina

EntradaAutor: cositina » dc. març 05, 2014 3:39 pm

sobre el tema de deixar bategar el cordó, i el RH negatiu, us copio això, extret del web de la OMS:

Vale recordar que hay algunas situaciones en las que es aconsejable realizar el pinzamiento del cordón umbilical dentro de los primeros segundos posteriores al parto, independientemente del lugar. Durante el sufrimiento fetal y la asfixia intrauterina hay una transferencia de sangre mayor de la normal desde la placenta hacia el feto antes del parto (8, 10, 11), por lo que el pinzamiento tardío del cordón umbilical tal vez no esté indicado en tales casos. Sin embargo, esto no se aplica al sufrimiento fetal que ocurre durante los últimos períodos del trabajo de parto (período expulsivo o parto). Otras situaciones en las que no se recomienda el pinzamiento tardío del cordón umbilical incluyen: si la madre tiene sensibilidad al factor Rh; si el recién nacido sufre retardo de crecimiento intrauterino; o si la madre tiene diabetes.

http://apps.who.int/rhl/pregnancy_child ... /jccom/es/
Kith20
Entrades: 178
Membre des de: dj. juny 20, 2013 8:44 pm

EntradaAutor: Kith20 » dc. març 05, 2014 6:59 pm

Bona tarda noies!!
Jo soc RH negatiu. Faig tot el seguiment de l'embaràs per la SS. La llevadora l'altre dia em va fer la recepta de la vacuna i em va donar hora pel dia 21 d'aquest mes que estaré de 28+5 per posar·me·la. Avui precisament he anat a buscar·la a la farmàcia i amb la recepta m'ha costat uns 4 euros. He preguntat quin era el preu sense recepta i m'ha dit que 61 euros.

Salutacions
PANXUPACTE CERCADORES TARDOR: petitanuria :-()) , Magar :-()) , Kith20 :-()) , sergem, irem :-()) , perla24 :-()) , laurita6 :-()) , Laia80 :-()), Bellamar, peixicu :-()) , stela :-()), petita83, copina :-()) , xity :-()) , melicanyella :-()) , marga_2, jpd1980 :-()) , lula1, ximhy :-()), dolçeta85,mym, lalama :-()) ,atuchi
ximhy
Entrades: 818
Membre des de: dl. juny 21, 2010 1:23 pm

EntradaAutor: ximhy » dc. març 05, 2014 7:14 pm

Jo també soc Rh- i amb el nen vam donar el cordó pel q va anar tot molt ràpid. En aquest embaràs m'estava plantejant de tallar el cordó més tard per allò de q beneficia el nadó, en el meu cas se que serà 0- com el seu germà doncs tant el pare com jo ho som, som una fàbrica de grup sanguini universal!! pel que no em caldria posar-me ni la vacuna del rh- però me la posen igual. Suposo q en el meu cas no hauria d'haver problema en aquest sentit per què tindrem la mateixa sang q la petita... ja m'informare.
Se q la vacuna q posen després de parir te la posen a l'hospital pel que penso que no caldrà pagar res per aquesta segona dosi.

A les que volgueu donar el cordó. informeu-vos abans i posseu-lo en el pla de part, doncs si ho dius en el moment de parir no tenen res preparat i no els hi dona temps de preparar la bossa etc..
Imatge
Imatge
xity
Entrades: 214
Membre des de: dl. jul. 29, 2013 10:25 pm

EntradaAutor: xity » dj. març 06, 2014 4:47 pm

Jo també sóc rh negatiu i me van dir q me la poses entre la setmana 28 i 29. Jo vaig només per la SS. Ara per error de la dra q em va fer la recepta (vàlida per un dia) quan la vaig anar a buscar el dia q me l'havien de posar per no tenir-la per casa, com la recepta ja no era vàlida vaig pagar els 62€ q val pk al cap de 20 minuts tenia hora per posar-me-la, que dolor d'€!
Després la doctora me la repetir i al anar a la farmàcia em van tornar els calers. Veient la diferència de preu, val la pensa fer-vos les pesades i q us facin la recepta! Sense recepta 62€ amb recepta no arriba als 5€.
La segona dosi despres de parir a mi em van dir q s/c.
Imatge
soleilua
Entrades: 2568
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: soleilua » dv. març 07, 2014 10:38 am

moltes gràcies noviachucky! encara estic de molt poquet... :content:
cositina

EntradaAutor: cositina » dj. maig 22, 2014 12:06 pm

només comentar-vos q la llevadora m'ha dit q no hi ha problema en deixar bategar el cordó pel fet q sigui rh-
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

EntradaAutor: Inda » dj. maig 22, 2014 2:53 pm

Hola! Jo també soc RH- però no em vaig posar la vacuna perquè el pare també és RH-. Ho comento per si alguna no ho sap, que si tots dos sou RH- no cal vacuna, perquè el bebé serà RH - també.

Jo anava per SS i m'ho va dir la ginecologa de posar-la. Li vaig comentar lo del pare i em va dir que en principi no es fien d'això perquè hi ha vegades que el pare...no és el pare...ejem...Però jo li vaig dir que estava molt segura de qui era el pare. Em va demanar una analítica del pare i signar conforme em
negava a la vacuna...quin xou, jejeje.
El meu company deia que seria una bona prova de paternitat només nèixer, ja que havia de ser sí o sí RH-.

Bé, només ho explicava per si us podeu evitar la punxada i els cèntims si us la fan pagar
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::