Recull de noms poc comuns
Recull de noms poc comuns
Aprofitant que el novembro està fora i jo soleta i ja he fregat i tafanejat prou, he fet un recull de noms poc comuns que és el que sempre es demana i com que hi ha diferents post oerts és una mica lio saber si allà s'ha dit, portar el fil d'un altre etc. Alguns són exòtics, o esukeres, o d'altres origens catalanitzats però hi ha bastants que són catalans propis
Així estàn més a mà i ja dreu quins us agraden!!!!!!!!!!!!!!
Començo per els de NEN
A: Alòi, Amat, Antolí, Aidan, Adriel, Arnal, Arís, Artau, Aniol, Aran, Asier, Aimar, Adai, Andoni, Ausiàs, Ailec, Artal, Ariel, Arià, Aissó, Adal, Adam.
B: Biel, Bru, Boi, Blai, Bern, Baruc, Bertó, Berot, Berenguer, Brais
C: Cugat, Ceri, Cassià, Cutx, Cai
D: Dacís, Dimas, Driu, Drim, Dorian, Dalmau, Denís
E: Enzo, Eneko, Eidan, Eudald, Elm, Elb, Eol, Etor, Eros.
F: Ferriol, Fen, Feliu, Folc
G: Guiu, Gilbert, Gibert, Gamir,Gerjan, Gan, Guerau, Gerai, Gau, Gidar, Geli, Galdrís, Genís, Guifré, Guim, Gori, Gil, Guix, Gabí, Glauc, GuilleN, Galdric, Gener, Glim, Gael, Gorka.
H: Heribert, Hug
I: Ïu, Isart, Ilai, Ivó, Issal, Isart, Isard, Iac, Irieix, Ixent, -- Ilian, Irur, Inian, Iago, Igor, Ian, Imanol, Ibai
J: Jofre, Jussià, Julius, Jep, Jan, Joal, Jun, Janic, Jonàs, Jano, Jai, Jaïr, Jael, Joel, Jairo, Julen
L: Lluc, Llop, Lleó (Com el de polseres vermelles jaja), Llorenç, Lloïc, Lleí (amb e neutre), Llàser, Lliser, Lari, LLari, Lau, Lua, Lars, Liam, Leo, Linus
M: Magí, Mael, Marià, Mairà, Madaix, Mir, Miró, Milo, MArco, Mauro, Milan, Muriel, MAid
N: Noè, Noel, Naó, Nel.
O: Otger, Om, Oleguer, Orenç, Odalric, Odí, Ot, Olivé, olau, Odín, Omal, Olaf, Orlando, Oliver, Odei
P: Puc, Ponç, Peire, Peirol, PAtz
Q: Quel, Quirze, Quim
S: Sunyer,Sasha, Siset, Sau
T: Tell, Ton, Teo, Tibau, Timoteu, Tomeu, Tinus, Teimir,Telm
U: Uli, Uc, Utger, Unax, Unai, URIel
R: Rai, Roc, Roi, Riel, Raol, Rauric, Romeu
X: Xiroi
Z: Zenó, Ziro.
+++++++++ I ara poso els de nenaaaa
!!
A:Aura, Àuria, Arlet, Ainet, Anet, Alet, Aneu, Aurembiaix, Agneta, Afra,Arola, Alena, Aloma, Amèlia, Amàlia, Aglaia, Aitana, Alòdia, Aloia, Aran --- Ada, Àsia, Asta, Aleida, Astrid,Aidan, Arantxa, Alhambra, Ava, Aisha, Asha, Aixa
B: Bruna, Blau, Bierna, Brugués, Betsa, Brenda, Balma, Brisa
C: Coaner (es pronuncia Quané), Corall, Camí,Corina, Coralí,
D: Dàlia, Dènia, Dafne, Dana, Dolça
E: Elba, Etna, Edna, Èlia, Ènnia, Enxaneta, Eira, Erola, Enola, Elna, Eila, Ella, Elektra, Enai, Edith, Edurne
F: Farners, Foix, Fa, Fiona.
G: Gal·la, Gla, Gaudia, Guida, Glauc, Gris, Godlana, Gebra, Garona, Giulia, Giovanna, Georgia, Ginebra, Gretel, Greta,
H: Huera, Hebe, Heidi, Helga
I: Irenèu, Irena, Isona, Iona, Ia, Ita, Issis, ÍTaca, Io, Ilènia, Iraïs, Inga, Isolda, ISaura, Itsia, Iria, Irati, Ingrid, India, Iziar, iraïs
J: jana, Josa, Juncal, Jovita, Julibert, Janeva, Jordina, Jussiana, Jordanna, Juny, Julieta, Janira, Janet, Juliana, Jael
L: Llària, Lutz, Llura, Lluna, Lia, Llum, Lila, Lua, Lena, Loïda, Leila, Làila.
M: Maiona, Moira, MAeva, Mirna, Múnia, Magalí, MAdrona, MAlés, Minerva, Maura, Maeva, Mila, Milva, Maia, Milos, Mariola, Marite, Mirieli, Mia, Miranda, MAe, Mai
N: Naget, Nit, Nina, Nonna, Núriet, Neu, Neret (amb la primera -e- neutre), Nila (femení de Nil), Noret, Nora, Nagore, Nerea, Naila
O; Ona, Ònia, Ondina, Oriala, Oralia
P: Pia, Paller, Paola, Patz
Q: Queralt, Quiona, Quima, Quina, Quela
R: Roure, Roma, Romi, Raina
S: Suanya, Sibil·la, Suita, Selva, Saula, Siena, Sira, Senna, Sània, Sanya, Selene, Sarabel, Sabela.
T: Tea, Tuinxent, Tura, Taïs, Tair, Taga, Tanit, Tíndari, Tana, Tilde,
U: Uma, Ulla, Ugueta, Uxia, Urgell, Uxue
V: Vall, Vinyet, Viana, Violant, Valença, Vàlia, Vera, Venus, Vega
X: Xisca, Ximena, Xabela
Z: Zoe
Així estàn més a mà i ja dreu quins us agraden!!!!!!!!!!!!!!Començo per els de NEN
A: Alòi, Amat, Antolí, Aidan, Adriel, Arnal, Arís, Artau, Aniol, Aran, Asier, Aimar, Adai, Andoni, Ausiàs, Ailec, Artal, Ariel, Arià, Aissó, Adal, Adam.
B: Biel, Bru, Boi, Blai, Bern, Baruc, Bertó, Berot, Berenguer, Brais
C: Cugat, Ceri, Cassià, Cutx, Cai
D: Dacís, Dimas, Driu, Drim, Dorian, Dalmau, Denís
E: Enzo, Eneko, Eidan, Eudald, Elm, Elb, Eol, Etor, Eros.
F: Ferriol, Fen, Feliu, Folc
G: Guiu, Gilbert, Gibert, Gamir,Gerjan, Gan, Guerau, Gerai, Gau, Gidar, Geli, Galdrís, Genís, Guifré, Guim, Gori, Gil, Guix, Gabí, Glauc, GuilleN, Galdric, Gener, Glim, Gael, Gorka.
H: Heribert, Hug
I: Ïu, Isart, Ilai, Ivó, Issal, Isart, Isard, Iac, Irieix, Ixent, -- Ilian, Irur, Inian, Iago, Igor, Ian, Imanol, Ibai
J: Jofre, Jussià, Julius, Jep, Jan, Joal, Jun, Janic, Jonàs, Jano, Jai, Jaïr, Jael, Joel, Jairo, Julen
L: Lluc, Llop, Lleó (Com el de polseres vermelles jaja), Llorenç, Lloïc, Lleí (amb e neutre), Llàser, Lliser, Lari, LLari, Lau, Lua, Lars, Liam, Leo, Linus
M: Magí, Mael, Marià, Mairà, Madaix, Mir, Miró, Milo, MArco, Mauro, Milan, Muriel, MAid
N: Noè, Noel, Naó, Nel.
O: Otger, Om, Oleguer, Orenç, Odalric, Odí, Ot, Olivé, olau, Odín, Omal, Olaf, Orlando, Oliver, Odei
P: Puc, Ponç, Peire, Peirol, PAtz
Q: Quel, Quirze, Quim
S: Sunyer,Sasha, Siset, Sau
T: Tell, Ton, Teo, Tibau, Timoteu, Tomeu, Tinus, Teimir,Telm
U: Uli, Uc, Utger, Unax, Unai, URIel
R: Rai, Roc, Roi, Riel, Raol, Rauric, Romeu
X: Xiroi
Z: Zenó, Ziro.
+++++++++ I ara poso els de nenaaaa
!!A:Aura, Àuria, Arlet, Ainet, Anet, Alet, Aneu, Aurembiaix, Agneta, Afra,Arola, Alena, Aloma, Amèlia, Amàlia, Aglaia, Aitana, Alòdia, Aloia, Aran --- Ada, Àsia, Asta, Aleida, Astrid,Aidan, Arantxa, Alhambra, Ava, Aisha, Asha, Aixa
B: Bruna, Blau, Bierna, Brugués, Betsa, Brenda, Balma, Brisa
C: Coaner (es pronuncia Quané), Corall, Camí,Corina, Coralí,
D: Dàlia, Dènia, Dafne, Dana, Dolça
E: Elba, Etna, Edna, Èlia, Ènnia, Enxaneta, Eira, Erola, Enola, Elna, Eila, Ella, Elektra, Enai, Edith, Edurne
F: Farners, Foix, Fa, Fiona.
G: Gal·la, Gla, Gaudia, Guida, Glauc, Gris, Godlana, Gebra, Garona, Giulia, Giovanna, Georgia, Ginebra, Gretel, Greta,
H: Huera, Hebe, Heidi, Helga
I: Irenèu, Irena, Isona, Iona, Ia, Ita, Issis, ÍTaca, Io, Ilènia, Iraïs, Inga, Isolda, ISaura, Itsia, Iria, Irati, Ingrid, India, Iziar, iraïs
J: jana, Josa, Juncal, Jovita, Julibert, Janeva, Jordina, Jussiana, Jordanna, Juny, Julieta, Janira, Janet, Juliana, Jael
L: Llària, Lutz, Llura, Lluna, Lia, Llum, Lila, Lua, Lena, Loïda, Leila, Làila.
M: Maiona, Moira, MAeva, Mirna, Múnia, Magalí, MAdrona, MAlés, Minerva, Maura, Maeva, Mila, Milva, Maia, Milos, Mariola, Marite, Mirieli, Mia, Miranda, MAe, Mai
N: Naget, Nit, Nina, Nonna, Núriet, Neu, Neret (amb la primera -e- neutre), Nila (femení de Nil), Noret, Nora, Nagore, Nerea, Naila
O; Ona, Ònia, Ondina, Oriala, Oralia
P: Pia, Paller, Paola, Patz
Q: Queralt, Quiona, Quima, Quina, Quela
R: Roure, Roma, Romi, Raina
S: Suanya, Sibil·la, Suita, Selva, Saula, Siena, Sira, Senna, Sània, Sanya, Selene, Sarabel, Sabela.
T: Tea, Tuinxent, Tura, Taïs, Tair, Taga, Tanit, Tíndari, Tana, Tilde,
U: Uma, Ulla, Ugueta, Uxia, Urgell, Uxue
V: Vall, Vinyet, Viana, Violant, Valença, Vàlia, Vera, Venus, Vega
X: Xisca, Ximena, Xabela
Z: Zoe
novembre l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 21, 2012 9:15 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Re: Recull de noms poc comuns
Ostres!!! Quina feinadaaaa!!! Moltes gràcies Novembre!!!
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
El meu petit es diu Folc, ben català! Si vols, afegeix-lo! :))
Quina bona idea! Nosaltres tenim clar de nen pero no de nena i m agradat tanit, moltes gracies!
Añado para nena un nombre que me gusta mucho, Enai, su significado sería algo así como "mis ojos" bonito, verdad? ;)
Hola.
Esta molt bé el recull dels noms, però no entenc pq el nom d'Electra es amb accent, es un nom d'origen Grec, i es tal qual, ho dic per si se t'ha passat.
Aporto els de les meves filles: Elektra, Edelweiss y Evelyn.
Esta molt bé el recull dels noms, però no entenc pq el nom d'Electra es amb accent, es un nom d'origen Grec, i es tal qual, ho dic per si se t'ha passat.
Aporto els de les meves filles: Elektra, Edelweiss y Evelyn.
Hola,
Jo encara no se què porto pero si fos nena es dirà Sira. La veritat es que no se gaire d'on prové, teniu info?
Muaks
Jo encara no se què porto pero si fos nena es dirà Sira. La veritat es que no se gaire d'on prové, teniu info?
Muaks
Doncs jo faig la meva aportació! La meva filla és diu Tíndari (nom sicilià força poc usat), jo em dic Aixa (és la catalanització d'Asha), la meva germana es diu Iraïs (d'origen grec) i el meu germà Olau (catalanització d'Olaf)
Una llista xulisima... la tindré en compte per si alguna amiga em demana noms originals!!.
Jo amb 2 ninus ja m'he plantat!!

Jo amb 2 ninus ja m'he plantat!!

Ei, que és Guerau, i no Gerau.
Xaina...si tinc un tercer fill i es nena ens agrada sira. Jo el q he trobat sempre es q prové del llati i vol dir sirena.
Nosaltres tenim un amic q es diu grau. I el nom de quirze també pot ser quirc!!
Salut!!!
Nosaltres tenim un amic q es diu grau. I el nom de quirze també pot ser quirc!!
Salut!!!
pukeko, si jo sé com s'escriu jaja no sé com vaig estar.. teclats que te la lien sols... ja ho arreglo.
El meu nen es dirà Ander. És vasc, Andreu seria la traducció... I tot i que ens encanta, deu ser la mar d'estrany, perquè quan li diem a la gent, sempre diuen, que es dirà com?? jajajaja
És una gran idea!!!
Jo, per sort, ho tinc bastant clar: si és nen es dirà Quim i si és nena Àneu (t'has deixat l'accent!), Tuixent (el tenies?) o Maica.
Si us agraden els noms poc comuns, us n'afegeixo uns quants (espero no repetir-me, pq amb tants com ja en teniu no me'n recordo de tots).
Nen: Alan, Vere (de Veremont), Fruitós (Sant Fruitós), Eulogi (femení d'Eulàlia, en gres, "el que parla bé")
Nena: Tate (Mare de Déu del Claustre de Solsona), Alaïs (Alícia en occità)
Us heu mirat els noms occitans? Jo trobo que són una passada i, com que l'occità i el català són llengües molt properes no es solen haver d'adaptar! N'hi ha com Aimeric o Aicart que són molt macos i no crec que els tingueu.
Si se me n'acudeixen més us els afegeixo.
A reveure!
Jo, per sort, ho tinc bastant clar: si és nen es dirà Quim i si és nena Àneu (t'has deixat l'accent!), Tuixent (el tenies?) o Maica.
Si us agraden els noms poc comuns, us n'afegeixo uns quants (espero no repetir-me, pq amb tants com ja en teniu no me'n recordo de tots).
Nen: Alan, Vere (de Veremont), Fruitós (Sant Fruitós), Eulogi (femení d'Eulàlia, en gres, "el que parla bé")
Nena: Tate (Mare de Déu del Claustre de Solsona), Alaïs (Alícia en occità)
Us heu mirat els noms occitans? Jo trobo que són una passada i, com que l'occità i el català són llengües molt properes no es solen haver d'adaptar! N'hi ha com Aimeric o Aicart que són molt macos i no crec que els tingueu.
Si se me n'acudeixen més us els afegeixo.
A reveure!
Hola noies!
Torno a ser per aquí. Afegeixo un enllaç amb noms occitans... fantàstic!
I alguns noms que m'han vingut al cap: Alae (àrab, vers corànic, pronunciar "alai", aguda), Artemisa (o Àrtemis, deesa grega equivalent a la Diana romana),Peronella (català medieval, esposa de Berenguer IV), Nuna i Nàhia (no els havia sentit mai, em van dir que eren amerindis). I si a algú li agrada Tolkien, Luthien (una princesa elfa a la qual deien també Tinuviel, rossinyol).
De nen, heu pensat en Saül?
Seguiré passant per aquí, que va bé per agafar més idees!
Torno a ser per aquí. Afegeixo un enllaç amb noms occitans... fantàstic!
I alguns noms que m'han vingut al cap: Alae (àrab, vers corànic, pronunciar "alai", aguda), Artemisa (o Àrtemis, deesa grega equivalent a la Diana romana),Peronella (català medieval, esposa de Berenguer IV), Nuna i Nàhia (no els havia sentit mai, em van dir que eren amerindis). I si a algú li agrada Tolkien, Luthien (una princesa elfa a la qual deien també Tinuviel, rossinyol).
De nen, heu pensat en Saül?
Seguiré passant per aquí, que va bé per agafar més idees!
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
A mi m'agrada molt el món de Tolkien, i m'agrada el nom de Varda per nena. Varda es la deessa de la natura a la mitologia de la Terra Mitjana.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

[/url]