BAIXA PER MUTUA LABORAL PER RISC D'EMBARAS

Salut, dubtes i preparatius.
rosacatalana
:: gosset
Entrades: 449
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 2:39 pm

BAIXA PER MUTUA LABORAL PER RISC D'EMBARAS

EntradaAutor: rosacatalana » dl. juny 25, 2012 5:03 pm

Hola a totes les embarassades!!

Primer de tot enhorabona pels embarassos!!

He obert aquest post perque m'agradaria saber si esteu informades sobre els drets labrols que tenim les dones embarassades.
Us explico el meu cas a veure si sabeu si em corresponen.
Ara estic embarassada de gairebe 20 setmanes. Tinc programades les vacances a partir de 15 d'agost. Llavors estarè de 26 setmanes.
Segons la feina que tinc, tinc dret a agafar la baixa per mutua laboral per risc d'embaras a partir de la setmana 24 mes o menys, ja que treballo de nits.
El meu dubte es el següent. Si estas de baixa per Malatia comú, es a dir, que la baixa te la dona el metge de capçelera, i quan està de baixa, passa el periodes de vacances, crec que tens dret a gaudir de les vacances un cop estigui donada de alta, i hagis fet el permis de maternitat i alletament natural, encara que aixó suposa gaudir-les l'any que be. (i aixi allagrar-la un mes més)
El problema està, que quan estas de baixa per malatia comú, no cobres el 100% de la base reguladora, sinó, un 75%, i als 3 mesos baixa el percentenge.
Però, i quan estàs de baixa per mutua per risc d'embaras?, es cobra el 100%, representa que fas una reciisió de contracte temporal, i qui et paga es la mutua i no la empresa que treballes. El meu dubte es si, al estar de baixa per risc d'embaras, per la mutua, i et passen els dies de vacances sense podre-los gaudir, perque estas de baixa, aquests dies els pots gaudir un cop finalitzada la baixa maternal i lactancia, encara que suposi gaudir-les l'any que be...

Es que ens ho hem de mirar tot pels nostres futurs petitons, i poder estar el maxim de temps possible amb ells durant els primeres mesos de la seva vida.
Si alguna de vosaltres coneix d'aquest tema agrairia consell!
Imatge

Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: BAIXA PER MUTUA LABORAL PER RISC D'EMBARAS

EntradaAutor: neuetes » dl. juny 25, 2012 5:35 pm

Aqui se'n parla: viewtopic.php?t=15135
lia
:: poltre
Entrades: 611
Membre des de: dt. abr. 14, 2009 5:16 pm

EntradaAutor: lia » dc. juny 27, 2012 9:08 am

Ostres! jo estic de baixa per risc d'embaràs... però soc autonoma i clar les vacances... no sé si te les guarden! home suposo que deu ser el mateix que la baixa per malaltia (que això si que m'ho van fer quan estava treballant amb contracte...) perque tu no les has gaudit! però jo ho preguntaria a un gestor per anar al segur!

sort amb el teu embaràssss
Imatge

Imatge
medea_
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 319
Membre des de: dj. feb. 09, 2012 7:25 pm

EntradaAutor: medea_ » dc. juny 27, 2012 9:17 am

Hola! Jo també estic de baixa per risc laboral i desconec el tema vacances, doncs també m'interessa! Però m'agradaria llançar una altre pregunta... En aquesta baixa s'inclou mensualment les pagues extres que vas generant, però l'empresa hauria de pagar-me la paga extra que em correspon fins abans d'iniciar aquesta baixa??
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
rosacatalana
Entrades: 449
Membre des de: dt. abr. 26, 2011 2:39 pm

EntradaAutor: rosacatalana » dc. juny 27, 2012 4:18 pm

gracies neuetes.

He vist qu el tema vacances no en parlen, però ja he fet jo la `pregunta en el post que m'has dit. a veure si tinc sort i algu m'ho pot expplicar.,
Vaig una mica perduda. :r)
Imatge

Imatge

Imatge
Xellota
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: ds. juny 16, 2012 11:23 pm

EntradaAutor: Xellota » dj. jul. 05, 2012 4:13 pm

Hola a totes,
Jo estic de 25 setmanes i estic de baixa per risc d'abortament des de la tercera setmana. No soc de cap mutua, la baixa me la va donar el de capçalera, i cobro el sou integre (sense extres, clar), i la paga extra de juny l'he cobrat integra.
Per si us serveix d'alguna cosa....
ganxet
Entrades: 665
Membre des de: dv. jul. 22, 2011 5:01 pm

EntradaAutor: ganxet » dj. jul. 05, 2012 6:25 pm

Xellota la baixa per amenaça d'avortament és baixa per malaltia comuna. Una baixa "normal" que et fa el metge de capçalera. La SS paga el 60% del teu sou i la teva emrpesa depenent del conveni et paga la resta o no.

La prestació per risc en l'embaràs no és una baixa. Sinó que quan es considera que la teva feina és perillosa per l'embaràs, i la mare no presenta cap malaltia ni problema de salut que justifiqui una baixa per malaltia, i en cas que l'empresa no pugui adaptar el teu lloc de treball o donar-te'n un altre. L'empresa et dóna de baixa temporalment i mentrestant la mutu laboral et paga el 100%.

No sé si m'he explicat, és una mica enrebassat.
Mare de l'Aida, 17-12-2011
Imatge
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dc. feb. 15, 2017 10:37 am

Noies, recupero post per dir aixo deu sortir al vostre conveni.... al meu conveni diu que ti c dret a gaudir d les vacances despres d la baixa d maternitat, encara q aquestes dates coincidissin a l'any vinent.

Per si algu li serveix :ok:
Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::