llista coses basiques nado

Salut, dubtes i preparatius.
layla_82
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: dc. abr. 20, 2016 2:57 pm

llista coses basiques nado

EntradaAutor: layla_82 » dj. maig 19, 2016 5:53 pm

Bona tarda!
Estic embarassada de 31 setmanes. Es el primer i tinc un piló de dubtes
Tothom t'aconsella que fer, que tenir, que no tenir... i despres de molt llegir, veure videos, preguntar a les amigues que ja han sigut mamis... he fet una llista del que en un principi es imprescindible per l'arribada del nadó.
Us adjunto la llista (perdoneu però està en castellà) i hem doneu la vostra opinió? No m'agradaria pecar de comprar massa o poques coses!
Encara que estic a la recta final, encara hem queden moltes coses per preparar!
moltes gracies per les vostres respostes

CANASTILLA BÁSICA
• 2 arrullos,
• 8 muselinas
• 2 camisetas de batista
• 6 camisetas
• 6-8 bodis talla 1
• 6-8 bodis talla 2
• 6-8 polainas
• 8 pijamas
• 6-8 baberos
• 2 gorros
• 4-6 calcetines
• 1-2 chaquetas
• 2 manoplas
• 4 conjuntos calle
• 4-6 jerséis
• 4-6 ranitas

ASEO/BOTIQUIN
• Pañales talla 0
• Pañales talla 1
• Toallitas
• Bañera
• Cambiador
• 2 toallas con capucha
• 1 esponja natural
• Gel
• Crema hidratante
• Crema culete
• Colonia
• Crema cara
• Aceite corporal
• Cepillo y peine suave
• Bastoncillos oídos
• Suero
• Alcohol 70º
• Gasas estériles
• Aspirador nasal
• Termómetro
• Lima
• Tijeras punta redonda
• Chupetes
• Toallas trapo

SUEÑO BEBE
• Cuna
• Moisés
• Sabanas cuna
• Sabanas moisés
• Manta o saquito
• Colchón
• Protector colchón
• Chichoneras

TRANSPORTE BEBE
• Cochecito (trio)
• Sabana o muselina
• Mantita o muselina para tapar al bebe
• Plastico (lluvia)
• Sombrilla (sol)
• Bolso)
• Mochila o canguro

PARA MAMI
• Sujetadores lactancia
• Discos desechables
• Cojín lactancia
• Extractor de leche
• Crema pezones (purelan)
• Discos frío-calor
• Bolsas conservación leche
• Camisones abiertos x delante
• Compresas maternidad

OTROS
• Móvil para la cuna
• Manta actividades
• Hamaquita
• Trona
• Vigila bebés
• Cestito ropa sucia
• Parque
• Luz tenue
• Humidificador
Anna Maria
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: llista coses basiques nado

EntradaAutor: Anna Maria » dj. maig 19, 2016 6:26 pm

Bones guapa!
Primer de tot enhorabona!
A veure, fa de mal aconsellar el que és bàsic, ja que pensa que per més que pensis que la llista és de les coses més bàsiques, hi haurà alguna cosa que no facis anar o alguna cosa que hagis d'anar a comprar d'urgència. A mi em va passar amb el tirallets (per una acumulació de llet al pit dret) i el fular (per poder fer alguna cosa a casa...) i per exemple l'Isaac no ha volgut mai xumets.
Jo crec que tens una llista bastant completa. Dir-te que el gel del cos sigui de farmàcia perquè les altres marques contenen un pseudo alcohol que no els hi resseca la pell als bebès. de cremes de culet, cremes hidratants, jo et recomanaria si no les tens que esperessis, perquè si té la pell bé jo no li posaria res. L'isaac va tenir les primeres setmanes la pell sequeta i ho vaig solucionar untant-lo amb oli d'ametlles. També m'ha anat molt bé la nivea del pot blau de tota la vida. Però... ep, ja et dic ara que el que a mi m'ha anat bé al teu bebè potser no, cada criatura és un món.
Ah, i amb la popa, pensa que necessitaràs tonelades de paciència. Ets de llegir? prepara't alguns llibres per si el nen se t'enganxa a la popa moltes estones, o e l mòbil o la tele...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

EntradaAutor: illeta25 » dj. maig 19, 2016 7:00 pm

Hola Layla

Ostres quina llista!!!!

Dons la meva opinió és que:

- 8 muselines ho trobo molt!! A més si també tens arrullo. Jo només en vaig tindre 2 una per dur sempre el cotxet o bossa i l’altre a casa i la veritat que no e tingut la necessitat de tenir-ne més.
- 6-8 Bodis de cada talla també trobo que es una barbaritat, dons entenc que enganxes a ple estiu dons potser la primera setmaneta o així li posaràs però si fa molta calor amb bolquer per casa perquè estigui ben fresquet. De seguit li aniran petits...
- 8 pijames també crec que es massa si ja tens conjuntets/ ranitas per anar el carrer amb la meitat en feries mes que de sobres...
- Les cremes en general ho compraria sobre la marxa moltes són innecessàries i sinó en el seu moment compraràs les que millor et convinguin. Crema del cul si no està vermell no es posa... I segur que tens moltes mostres per anar fent :r)
- Les coses per tu dons també et diria sobre la marxa, perquè cada dona es un mon i potser no necessites la meitat de les coses segons el teu dia – dia veuràs el que et va millor.
- Les coses que tens a l’últim apartat dons jo només em quedaria : Manta activitats, hamaca, parc (si es que marxes de viatge, sino tampoc li trobo el que. Si només es per jugar ja té la manta d'activitats i sinó el llit de branes per un moment donat pot fer la mateixa funció) i trona.

Tot això que et dic es vist de la meva experiència, segur que tu com has anat preguntat a les teves amigues una ta aconsellat molt una cosa i l'altre tot el contrari. ;-)))
Imatge
JuditG
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dt. abr. 07, 2015 9:12 pm

EntradaAutor: JuditG » dj. maig 19, 2016 7:48 pm

Ostres!!! Jo estic de 34+5 i no tinc ni la meitat de coses que dius jejeje.

Jo muselines tinc dues només, i no tinc arrullos per exemple. I de robeta la justa justa, hem dit amb el Judito que quan neixi anirem a comprar pq no sabem quina mida tindrà.
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dj. maig 19, 2016 10:03 pm

Et comento sobre el que has escrit el que a mi m'ha anat bé...

layla_82 ha escrit:CANASTILLA BÁSICA
• 2 arrullos, NO ELS HE FET SERVIR
• 8 muselinas SÓN MOOOOLTES, JO N'HE UTILITZAT DUES
• 2 camisetas de batista JO NO L'HI HE POSAT MAI A CAP DE LES MEVES TRES FILLES
• 6 camisetas JO EN TENIA DUES, D'AQUESTES QUE VAN CORDADES AL DAVANT, TIPUS ELS BODYS QUE ES CORDEN PER DAVANT
• 6-8 bodis talla 1 JO EN TENIA 4, CORDATS PEL DAVANT AMB "CLIK", NO AMB CINTA QUE SÓN INCÒMODES
• 6-8 bodis talla 2 TAMBE´EN TENIA 4, CORDATS PEL DAVANT
• 6-8 polainas EN TENIA 2, PERÒ NO SÉ SI ET CALDRAN PER L'ESTIU...
• 8 pijamas EN TENIA 4 TALLA 1
• 6-8 baberos EN TENIA 4, I NO ELS HE FET SERVIR FINS BEN PASSATS ELS 2 MESOS, LES MEVES NO REGURGITAVEN GENS
• 2 gorros IGUAL
• 4-6 calcetines IGUAL
• 1-2 chaquetas NO LI VAIG POSAR JAQUETA FINS ALS 3 MESOS, ABANS LA TAPAVA AMB MUSELINES...
• 2 manoplas NO EN VAIG FER SERVIR AMB CAP.
• 4 conjuntos calle MIRA QUE SIGUIN BEN CÒMODES DE POSAR (CORDATS PER DAVANT O DARRERA, QUE POSAR PEL CAP ÉS UN PAL)
• 4-6 jerséis NO ELS VAIG POSAR JERSEIS...
• 4-6 ranitas EN TENIA 4

ASEO/BOTIQUIN
• Pañales talla 0 NOMÉS VAIG UTILITZAR UN PAQUET, DESPRÉS JA VAIG COMPRAR LA 1, PERQUÈ JA PASSAVA DELS 3 QUILOS
• Pañales talla 1
• Toallitas EN TENIA PER QUAN SORTIA AL CARRER, PERÒ L'INFERMERA EM VA DEIXAR CLAR QUE EL MILLOR PER LA PELL ERA ESPONJA I AIGUA, I AIXÍ HO HEM FET DES DEL PRIMER DIA A CASA I FINS AL DIA D'AVUI. I DESPRÉS EIXUGAR BÉ AMB UN MOCADOR DE PAPER (TINC UNA CAPSA DE MOCADORS DE PAPER AL CANVIADOR SEMPRE) PER EVITAR DERMATITIS PER EXCÉS D'HUMITAT...
• Bañera L'HEM FET SERVIR FINS ELS 6 MESOS APROX, PERÒ VA MOLT BÉ QUAN SÓN TAAAANT PETITONS
• Cambiador AMB LES DUES GRANS, VAM POSAR UN "MATALASSET" A SOBRE UNA CALAIXERA, AMB LA TERCERA, COM QUE JA NO TENÍEM CALAIXERA, LA CANVIEM DIRECTAMENT A SOBRE EL NOSTRE LLIT, POSANT CANVIADORS "D'UN SOL ÚS" QUE COMPREM AL MERCADONA MOLT BARATOS, I TENIM UNA CAPSA DE L'IKEA QUE VA AMUNT I AVALL AMB BOLQUERS, LA CREMA, ELS MOCADORS...
• 2 toallas con capucha IGUAL
• 1 esponja natural LES MOLT NATURALS SE'M TRENQUEN AL PRIMER DIA, FEM SERVIR UNES DE LA MARCA TIGEX
• Gel FEM SERVIR UN GEL-XAMPÚ DE WELEDA, AMB CALENDULA. ENCARA FEM SERVIR EL PRIMER QUE VAM COMPRAR, I JA TÉ 8 MESOS.
• Crema hidratante NO LI POSO GAIREBÉ MAI, NOMÉS SI TÉ ALGO ENCETAT. LA TINC TAMBÉ DE LA WELEDA
• Crema culete LI POSO QUAN TÉ EL CUL IRRITAT. LA HERIPLAST ÉS LA QUE MILLOR LI VA.
• Colonia NO N'HE TINGUT PER CAP DE LES TRES. DES DEL MEU PUNT DE VISTA, NO CAL.
• Crema cara NO N'HI HE POSAT FINS ELS DOS O TRES ANYS, EN DIES DE MOLT DE FRED, AMB LA GRAN, QUE TÉ LA PELL UNA MICA ATÒPICA
• Aceite corporal NO N'HE FET SERVIR MAI
• Cepillo y peine suave NO L'HE FET SERVIR PRÀCTICAMENT GENS, PERÒ LES MEVES TAMPOC HAN ESTAT GAIRE PELUDES
• Bastoncillos oídos NO ELS RECOMANEN GENS
• Suero EN TINC PER SI UN CAS, PERÒ LA CAPSA DE MENYS AMPOLLETES. L'HE FET SERVIR POC, ALGUN COP SI TÉ MOLTS MOCS, PERÒ NO M'AGRADA POSAR-LI...
• Alcohol 70º A LA CLÍNICA ENS EL VAN DONAR I ENS EL VAN DEIXAR ENDUR PER CASA. I ENS N'HA SOBRAT
• Gasas estériles EN TENIM PER SI CALEN
• Aspirador nasal NO L'HE COMPRAT MAI. TINC LA MANIA QUE ELS MOCS ELS HAN D'ANAR TREIENT SOLS. LI VAIG FENT MASSATGES AL VOLTANT DEL NAS, LES GALTES...
• Termómetro IMPORTANT! JO EN TINC UN QUE NOMÉS FAIG SERVIR AMB LA PETITA PER ESTAR TRANQUIL·LA QUE VA BÉ
• Lima JO NO N'HE FET SERVIR, PERÒ TINC AMIGUES QUE SÍ
• Tijeras punta redonda IMPRESCINDIBLE! COM ELS CREIXEN LES UNGLES...
• Chupetes JO VAIG COMENÇAR PROVANT EL QUE DONEN A LES CANASTILLES AQUESTS DE MIBEBÉ, I LI HA ANAT PERFECTE.
• Toallas trapo NO EN GASTEM

SUEÑO BEBE
• Cuna FINS QUE NO VA CABRE AL MOISÉS NO EL VAM COMPRAR
• Moisés IGUAL
• Sabanas cuna UN PARELL
• Sabanas moisés UN PARELL
• Manta o saquito IGUAL
• Colchón
• Protector colchón UN PARELL
• Chichoneras NO N'HEM TINGUT, PERÒ ARA QUE COMENÇA A SEURE I QUE AVIAT GATEJARÀ HE COMPRAT "ÀRNICA", QUE VA BÉ PELS COPS

TRANSPORTE BEBE
• Cochecito (trio)
• Sabana o muselina AMB LES MUSELINES DE L'APARTAT ANTERIOR JA HEM FET
• Plastico (lluvia)
• Sombrilla (sol) AMB LA QUE VA NÉIXER AL JUNY SÍ QUE LA VAIG FER SERVIR, AMB LES DE L'AGOST-SETEMBRE NO
• Bolso
• Mochila o canguro VAIG DEMANAR QUE M'HEN DEIXESSIN PROVAR PER DECIDIR QUÈ COMPRAVA

PARA MAMI
• Sujetadores lactancia UN PARELL
• Discos desechables A MI NO M'HAN CALGUT, EN TENIA UN PARELL DE ROBA, QUE ES PODEN RENTAR, PERÒ ELS HE PORTAT BEN POC
• Cojín lactancia A MI M'HA ANAT BÉ PER DORMIR DURANT L'EMBARÀS I PER POSAR-LO AL VOLTANT DEL BEBÈ COM A TOPE, PER DONAR DE MAMAR NO.
• Extractor de leche NO M'HA CALGUT
• Crema pezones (purelan) VITAL!!!!
• Discos frío-calor NO N'HE FET SERVIR MAI
• Bolsas conservación leche NO N'HE CONGELAT
• Camisones abiertos x delante BÀSICS PELS PRIMERS MESOS
• Compresas maternidad ME LES VAN DONAR A LA CLÍNICA, DESPRÉS, ALS DEU DIES, JA PORTAVA COMPRESSES DE LES MÉS LLARGUES (DE NIT) AMB ALES I BÉ

OTROS
• Móvil para la cuna ME'L VAN DEIXAR, PERÒ PRÀCTICAMENT NO L'HE UTILITZAT
• Manta actividades HE POSAT UN EDREDÓN AL TERRA, QUE JA TENIA, AMB JOGUINETES DIVERSES
• Hamaquita NO GAIRE UTILITZADA PERÒ VA BÉ PER ANAR CANVIANT EL BEBÈ DE LLOC-POSTURA
• Trona FINS ELS 6 MESOS NO ET CALDRÀ
• Vigila bebés EN VIURE EN UN PIS PETIT NO M'HA CALGUT, PERÒ ME N'HAN DEIXAT PER SI MAI ENS CAL
• Cestito ropa sucia ELS TRES PRIMERS MESOS SÍ QUE LA RENTAVA A PART I M'ANAVA BÉ TENIR UN CISTELL PER SEPARAR-LA
• Parque NO L'HE FET SERVIR, QUAN M'HA CALGUT DEIXAR-LA AMB SEGURETAT PER FER ALGO, LA POSAVA AL BRESSOL
• Luz tenue AIXÒ SÍ QUE VA BÉ, JO TINC UNA ESPÈCIE DE LLANTERNA QUE NO FA GAIRE LLUM NI CAL QUE ESTIGUI ENDOLLADA
• Humidificador NO N'HE FET SERVIR

A VEURE SI ET SERVEIX D'ALGO LA MEVA EXPERIÈNCIA!

AMB LA PRIMERA SEMBLAVA QUE EM CALIEN MIL COSES, AMB LA TERCERA GAIREBÉ NO TENIA RES, I QUAN VEIG QUE EM CAL QUELCOM, LLAVORS HO BUSCO
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
layla_82

EntradaAutor: layla_82 » dv. maig 20, 2016 9:47 am

Anna Maria ha escrit:Bones guapa!
Primer de tot enhorabona!
A veure, fa de mal aconsellar el que és bàsic, ja que pensa que per més que pensis que la llista és de les coses més bàsiques, hi haurà alguna cosa que no facis anar o alguna cosa que hagis d'anar a comprar d'urgència. A mi em va passar amb el tirallets (per una acumulació de llet al pit dret) i el fular (per poder fer alguna cosa a casa...) i per exemple l'Isaac no ha volgut mai xumets.
Jo crec que tens una llista bastant completa. Dir-te que el gel del cos sigui de farmàcia perquè les altres marques contenen un pseudo alcohol que no els hi resseca la pell als bebès. de cremes de culet, cremes hidratants, jo et recomanaria si no les tens que esperessis, perquè si té la pell bé jo no li posaria res. L'isaac va tenir les primeres setmanes la pell sequeta i ho vaig solucionar untant-lo amb oli d'ametlles. També m'ha anat molt bé la nivea del pot blau de tota la vida. Però... ep, ja et dic ara que el que a mi m'ha anat bé al teu bebè potser no, cada criatura és un món.
Ah, i amb la popa, pensa que necessitaràs tonelades de paciència. Ets de llegir? prepara't alguns llibres per si el nen se t'enganxa a la popa moltes estones, o e l mòbil o la tele...
Abraçades,
Anna Maria

Moltes gràcies per la teva resposta!
layla_82

EntradaAutor: layla_82 » dv. maig 20, 2016 9:49 am

illeta25 ha escrit:Hola Layla

Ostres quina llista!!!!

Dons la meva opinió és que:

- 8 muselines ho trobo molt!! A més si també tens arrullo. Jo només en vaig tindre 2 una per dur sempre el cotxet o bossa i l’altre a casa i la veritat que no e tingut la necessitat de tenir-ne més.
- 6-8 Bodis de cada talla també trobo que es una barbaritat, dons entenc que enganxes a ple estiu dons potser la primera setmaneta o així li posaràs però si fa molta calor amb bolquer per casa perquè estigui ben fresquet. De seguit li aniran petits...
- 8 pijames també crec que es massa si ja tens conjuntets/ ranitas per anar el carrer amb la meitat en feries mes que de sobres...
- Les cremes en general ho compraria sobre la marxa moltes són innecessàries i sinó en el seu moment compraràs les que millor et convinguin. Crema del cul si no està vermell no es posa... I segur que tens moltes mostres per anar fent :r)
- Les coses per tu dons també et diria sobre la marxa, perquè cada dona es un mon i potser no necessites la meitat de les coses segons el teu dia – dia veuràs el que et va millor.
- Les coses que tens a l’últim apartat dons jo només em quedaria : Manta activitats, hamaca, parc (si es que marxes de viatge, sino tampoc li trobo el que. Si només es per jugar ja té la manta d'activitats i sinó el llit de branes per un moment donat pot fer la mateixa funció) i trona.

Tot això que et dic es vist de la meva experiència, segur que tu com has anat preguntat a les teves amigues una ta aconsellat molt una cosa i l'altre tot el contrari. ;-)))

Gracies per la teva resposta
Les muselines es que m'han dit que les faré servir tant que millor tenir-ne mes que menys.
Les cremes tinc mostres i de moment tiraré d'elles, i segons el que, en compro unes o altres, ja ho tenia pensat.
I de roba doncs a veure... jo també crec que es massa, doncs com dius, els priemrs dies si que li posare, pero després amb la calor, amb el bolquer per estar per casa ja fará...
Aiiix... quin mon això de ser mare per priemra vegada!!
layla_82

EntradaAutor: layla_82 » dv. maig 20, 2016 9:51 am

JuditG ha escrit:Ostres!!! Jo estic de 34+5 i no tinc ni la meitat de coses que dius jejeje.

Jo muselines tinc dues només, i no tinc arrullos per exemple. I de robeta la justa justa, hem dit amb el Judito que quan neixi anirem a comprar pq no sabem quina mida tindrà.

Gracies per la teva resposta
La veritat es que de la llista que he posat nomes tinc 4 coses e? Es un llistat qu em'he fet a partir de llegir blogs, d'experiencies d'amigues... pero volia la vostra opinió per fer o desfer....
La veritat es que gracies a vosaltres m'estalviaré uns quants calerons.. jeje
layla_82

EntradaAutor: layla_82 » dv. maig 20, 2016 9:54 am

lila ha escrit:Et comento sobre el que has escrit el que a mi m'ha anat bé...

layla_82 ha escrit:CANASTILLA BÁSICA
• 2 arrullos, NO ELS HE FET SERVIR
• 8 muselinas SÓN MOOOOLTES, JO N'HE UTILITZAT DUES
• 2 camisetas de batista JO NO L'HI HE POSAT MAI A CAP DE LES MEVES TRES FILLES
• 6 camisetas JO EN TENIA DUES, D'AQUESTES QUE VAN CORDADES AL DAVANT, TIPUS ELS BODYS QUE ES CORDEN PER DAVANT
• 6-8 bodis talla 1 JO EN TENIA 4, CORDATS PEL DAVANT AMB "CLIK", NO AMB CINTA QUE SÓN INCÒMODES
• 6-8 bodis talla 2 TAMBE´EN TENIA 4, CORDATS PEL DAVANT
• 6-8 polainas EN TENIA 2, PERÒ NO SÉ SI ET CALDRAN PER L'ESTIU...
• 8 pijamas EN TENIA 4 TALLA 1
• 6-8 baberos EN TENIA 4, I NO ELS HE FET SERVIR FINS BEN PASSATS ELS 2 MESOS, LES MEVES NO REGURGITAVEN GENS
• 2 gorros IGUAL
• 4-6 calcetines IGUAL
• 1-2 chaquetas NO LI VAIG POSAR JAQUETA FINS ALS 3 MESOS, ABANS LA TAPAVA AMB MUSELINES...
• 2 manoplas NO EN VAIG FER SERVIR AMB CAP.
• 4 conjuntos calle MIRA QUE SIGUIN BEN CÒMODES DE POSAR (CORDATS PER DAVANT O DARRERA, QUE POSAR PEL CAP ÉS UN PAL)
• 4-6 jerséis NO ELS VAIG POSAR JERSEIS...
• 4-6 ranitas EN TENIA 4

ASEO/BOTIQUIN
• Pañales talla 0 NOMÉS VAIG UTILITZAR UN PAQUET, DESPRÉS JA VAIG COMPRAR LA 1, PERQUÈ JA PASSAVA DELS 3 QUILOS
• Pañales talla 1
• Toallitas EN TENIA PER QUAN SORTIA AL CARRER, PERÒ L'INFERMERA EM VA DEIXAR CLAR QUE EL MILLOR PER LA PELL ERA ESPONJA I AIGUA, I AIXÍ HO HEM FET DES DEL PRIMER DIA A CASA I FINS AL DIA D'AVUI. I DESPRÉS EIXUGAR BÉ AMB UN MOCADOR DE PAPER (TINC UNA CAPSA DE MOCADORS DE PAPER AL CANVIADOR SEMPRE) PER EVITAR DERMATITIS PER EXCÉS D'HUMITAT...
• Bañera L'HEM FET SERVIR FINS ELS 6 MESOS APROX, PERÒ VA MOLT BÉ QUAN SÓN TAAAANT PETITONS
• Cambiador AMB LES DUES GRANS, VAM POSAR UN "MATALASSET" A SOBRE UNA CALAIXERA, AMB LA TERCERA, COM QUE JA NO TENÍEM CALAIXERA, LA CANVIEM DIRECTAMENT A SOBRE EL NOSTRE LLIT, POSANT CANVIADORS "D'UN SOL ÚS" QUE COMPREM AL MERCADONA MOLT BARATOS, I TENIM UNA CAPSA DE L'IKEA QUE VA AMUNT I AVALL AMB BOLQUERS, LA CREMA, ELS MOCADORS...
• 2 toallas con capucha IGUAL
• 1 esponja natural LES MOLT NATURALS SE'M TRENQUEN AL PRIMER DIA, FEM SERVIR UNES DE LA MARCA TIGEX
• Gel FEM SERVIR UN GEL-XAMPÚ DE WELEDA, AMB CALENDULA. ENCARA FEM SERVIR EL PRIMER QUE VAM COMPRAR, I JA TÉ 8 MESOS.
• Crema hidratante NO LI POSO GAIREBÉ MAI, NOMÉS SI TÉ ALGO ENCETAT. LA TINC TAMBÉ DE LA WELEDA
• Crema culete LI POSO QUAN TÉ EL CUL IRRITAT. LA HERIPLAST ÉS LA QUE MILLOR LI VA.
• Colonia NO N'HE TINGUT PER CAP DE LES TRES. DES DEL MEU PUNT DE VISTA, NO CAL.
• Crema cara NO N'HI HE POSAT FINS ELS DOS O TRES ANYS, EN DIES DE MOLT DE FRED, AMB LA GRAN, QUE TÉ LA PELL UNA MICA ATÒPICA
• Aceite corporal NO N'HE FET SERVIR MAI
• Cepillo y peine suave NO L'HE FET SERVIR PRÀCTICAMENT GENS, PERÒ LES MEVES TAMPOC HAN ESTAT GAIRE PELUDES
• Bastoncillos oídos NO ELS RECOMANEN GENS
• Suero EN TINC PER SI UN CAS, PERÒ LA CAPSA DE MENYS AMPOLLETES. L'HE FET SERVIR POC, ALGUN COP SI TÉ MOLTS MOCS, PERÒ NO M'AGRADA POSAR-LI...
• Alcohol 70º A LA CLÍNICA ENS EL VAN DONAR I ENS EL VAN DEIXAR ENDUR PER CASA. I ENS N'HA SOBRAT
• Gasas estériles EN TENIM PER SI CALEN
• Aspirador nasal NO L'HE COMPRAT MAI. TINC LA MANIA QUE ELS MOCS ELS HAN D'ANAR TREIENT SOLS. LI VAIG FENT MASSATGES AL VOLTANT DEL NAS, LES GALTES...
• Termómetro IMPORTANT! JO EN TINC UN QUE NOMÉS FAIG SERVIR AMB LA PETITA PER ESTAR TRANQUIL·LA QUE VA BÉ
• Lima JO NO N'HE FET SERVIR, PERÒ TINC AMIGUES QUE SÍ
• Tijeras punta redonda IMPRESCINDIBLE! COM ELS CREIXEN LES UNGLES...
• Chupetes JO VAIG COMENÇAR PROVANT EL QUE DONEN A LES CANASTILLES AQUESTS DE MIBEBÉ, I LI HA ANAT PERFECTE.
• Toallas trapo NO EN GASTEM

SUEÑO BEBE
• Cuna FINS QUE NO VA CABRE AL MOISÉS NO EL VAM COMPRAR
• Moisés IGUAL
• Sabanas cuna UN PARELL
• Sabanas moisés UN PARELL
• Manta o saquito IGUAL
• Colchón
• Protector colchón UN PARELL
• Chichoneras NO N'HEM TINGUT, PERÒ ARA QUE COMENÇA A SEURE I QUE AVIAT GATEJARÀ HE COMPRAT "ÀRNICA", QUE VA BÉ PELS COPS

TRANSPORTE BEBE
• Cochecito (trio)
• Sabana o muselina AMB LES MUSELINES DE L'APARTAT ANTERIOR JA HEM FET
• Plastico (lluvia)
• Sombrilla (sol) AMB LA QUE VA NÉIXER AL JUNY SÍ QUE LA VAIG FER SERVIR, AMB LES DE L'AGOST-SETEMBRE NO
• Bolso
• Mochila o canguro VAIG DEMANAR QUE M'HEN DEIXESSIN PROVAR PER DECIDIR QUÈ COMPRAVA

PARA MAMI
• Sujetadores lactancia UN PARELL
• Discos desechables A MI NO M'HAN CALGUT, EN TENIA UN PARELL DE ROBA, QUE ES PODEN RENTAR, PERÒ ELS HE PORTAT BEN POC
• Cojín lactancia A MI M'HA ANAT BÉ PER DORMIR DURANT L'EMBARÀS I PER POSAR-LO AL VOLTANT DEL BEBÈ COM A TOPE, PER DONAR DE MAMAR NO.
• Extractor de leche NO M'HA CALGUT
• Crema pezones (purelan) VITAL!!!!
• Discos frío-calor NO N'HE FET SERVIR MAI
• Bolsas conservación leche NO N'HE CONGELAT
• Camisones abiertos x delante BÀSICS PELS PRIMERS MESOS
• Compresas maternidad ME LES VAN DONAR A LA CLÍNICA, DESPRÉS, ALS DEU DIES, JA PORTAVA COMPRESSES DE LES MÉS LLARGUES (DE NIT) AMB ALES I BÉ

OTROS
• Móvil para la cuna ME'L VAN DEIXAR, PERÒ PRÀCTICAMENT NO L'HE UTILITZAT
• Manta actividades HE POSAT UN EDREDÓN AL TERRA, QUE JA TENIA, AMB JOGUINETES DIVERSES
• Hamaquita NO GAIRE UTILITZADA PERÒ VA BÉ PER ANAR CANVIANT EL BEBÈ DE LLOC-POSTURA
• Trona FINS ELS 6 MESOS NO ET CALDRÀ
• Vigila bebés EN VIURE EN UN PIS PETIT NO M'HA CALGUT, PERÒ ME N'HAN DEIXAT PER SI MAI ENS CAL
• Cestito ropa sucia ELS TRES PRIMERS MESOS SÍ QUE LA RENTAVA A PART I M'ANAVA BÉ TENIR UN CISTELL PER SEPARAR-LA
• Parque NO L'HE FET SERVIR, QUAN M'HA CALGUT DEIXAR-LA AMB SEGURETAT PER FER ALGO, LA POSAVA AL BRESSOL
• Luz tenue AIXÒ SÍ QUE VA BÉ, JO TINC UNA ESPÈCIE DE LLANTERNA QUE NO FA GAIRE LLUM NI CAL QUE ESTIGUI ENDOLLADA
• Humidificador NO N'HE FET SERVIR

A VEURE SI ET SERVEIX D'ALGO LA MEVA EXPERIÈNCIA!

AMB LA PRIMERA SEMBLAVA QUE EM CALIEN MIL COSES, AMB LA TERCERA GAIREBÉ NO TENIA RES, I QUAN VEIG QUE EM CAL QUELCOM, LLAVORS HO BUSCO

Ostres lila! com t'has currat la resposta! Moltisimes gracies!!
La veritat es que de la llista jo hi ha coses que no penso ni comprar. Com molt be dius, si fan falta es compren gairebé al moment i ja está.
Volia tenir una mica de referencia de les mamis que ja teniu experiencia i així fer o desfer. La veritat es que son molts dubtes els que m'entren... pero alhora sé, que és questió d'agafar experiència!
Gracies!!!
lila
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

EntradaAutor: lila » dv. maig 20, 2016 10:38 pm

Ostres, Naethda, doncs a mi amb totes tres filles sort del purelan els dos o tres primers dies...

I no era per mala postura o algun problema, senzillament la pell dels meus mugrons era sensible i de tant mamar les nenes se m'envermellia i em feien mal, i amb el purelan oli en un llum en qüestió de dos dies.

També em deixava els pits a l'aire i m'els untava amb la meva pròpia llet després de cada pressa, però de debó que a mi el purelan em va anar molt bé.

Tot això contrastat i fent-me seguiment amb una noia del grup de lactància...

No sé... aquí la meva experiència personal... ;-)
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
Anna Maria
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » ds. maig 21, 2016 6:53 am

Bones!
això del purelan demostra que no hi ha un producte perfecte per a tothom, i que tot es qüestió d'adaptar-se i anar veient el que et va millor. A mi em va anar perfecte, però deixava bastant els pits a l'aire mentre estava per casa (bé, també popava molt l'isaac)
abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Gesmil
:: formigueta
Entrades: 53
Membre des de: ds. feb. 20, 2016 3:28 pm

EntradaAutor: Gesmil » ds. maig 21, 2016 9:29 am

Purelan per la pell irritada bé, per les clivelles la llevadora ens recomana blastoestimulina, però s'ha de rentar abans de donar pit ;)
Però tranquila que aquestes coses es poden comprar en un moment donat a la farmàcia!
numa1982
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » ds. maig 21, 2016 10:01 am

Jo tb trobo la llista exagerada.

Tema roba: si neix a l'estiu no necessites tanta cosa. El nostre va néixer el setembre i el primer mes molts dies estava a casa amb el body i llestos. La meva neboda és del juliol i per casa anava amb el bolquer i prou. El que si faria seria no comprar res talla 0 i, en cas que nasqués petitó, ja n'aniria a buscar.

Tema bolquers: nosaltres les 2 primeres setmanes férem servir talla 1 però perquè eren primets. A la clínica ens donaren talla 2 i els anaren bé. Calcula uns 8 bolquers/ dia al principi. Nosaltres de petitons els posàrem els dodot sensitive i aprofitàrem un parell d'ofertes per acumular stock. També ens va anar bé comprar empapadora per posar sobre el canviador perquè amb çes caques líquides ës fàcil que hi hagi fuites quan els canvies.

Tovalloletes: a casa, ja t'ho han dit, millor esponja natural. I per hidratar la pell (i per la seva higiene) elsproductes de weleda ens anaren molt bé, sinó també pots emprar oli d'ametlles (tot això de farmàcia).

Tema llet: tres sostenidors de lactància i discos. Jo esperaria perquè potser no necessites ni purelan, ni tirallets (en un principi), ni mugroneres ni res. En cas de necessitar-ho, sempre tens alguna farmàcia de guàrdia. Ah! I el coixí de lactància tipus xurro també l'he fet servir molt! El primer va néixer per cesàrea i vaig agrair tenir-lo.

Transport: a mi el fular elàstic em va salvar la vida. Les motxilles també són genials, però per quan són més petits jo trobo millor el fular. Cotxet amb cuco i cadireta i algun SRI. Nosaltres férem anar un trio, però si ens ho haguëssim pogut permetre, hauríem comprat una civex sirona o similar pel cotxe.

A casa: 4 llençols de sota pel minibressol (en cas que en tibgueu) i 4 pel bressol. A vegades fan glopades i el llençol de sobre no acostuma a embrutar-se. La chichonera (protector) la trobo inútil, però va a gustos: els nostres nens són tan belluguets que per evitar cops hauríem hagut de folrar d'escula el bressol sencer per evitar cops!
També ens ha anat molt bé l'hamaqueta.

No hem tingut ni hem necessitat: parc (en cas d'emergéncia, els he deixat un moment al bressol), manta d'activitats, mòbil, humidificador, vigilabebes (i vivim a una casa de dues plantes), biberons, babycook, caminador.

Ara mateix, si hagués de fer llista de naixement, hauria demanat les vacunes que no entrassin per SS, que en el teu cas només deu ser la Bexsero i una bona cadireta pel cotxe.

Que vagi molt bé!
Imatge

ImatgeImatge
numa1982
Entrades: 1708
Membre des de: dt. des. 04, 2012 10:09 pm
Ubicació: Mallorca

EntradaAutor: numa1982 » ds. maig 21, 2016 10:07 am

Afegeixo:

- compreses de maternitat: les febus són més cares però van super bé. Si busques a parafarmácies d'internet et poden sortir molt bé de preu).

- saquet pel cotxet:fins octubre-novembre no el necessitaràs

- esponges: jo en tenia una pel culet i unaaltra pel cos
Imatge

ImatgeImatge
eli_silmarwen
Entrades: 54
Membre des de: dj. maig 14, 2015 8:14 pm

EntradaAutor: eli_silmarwen » ds. maig 21, 2016 8:14 pm

El meu va ser un cas especial, però bé, s'ha d'estar preparat per tot... El meu fill va nèixer molt prematur (a les 28+5) i, per tant, ens va pillar tot d'imprevist. De la canastreta no tenia res, sort que ma mare m'havia comprat un parell de camisons feina unes setmanes. Pel postpart em va comprar unes calces d'usar y tirar que em van anar bastant bé amb la cessària. En quant em van donar l'alta vaig haver de comprar un tirallets perquè menjava per sonda (va estar ingressat 67 dies). Em van haver de regalar alguna robeta de prematur o molt petita quan per fi el vam poder vestir.
No vaig utilitzar les manoples mai, els gorros més endavant quan sortiem a l'hivern perquè encara li anaven bé. Al ser tan petitó la roba sí l'ha utilitzat bastant (fins als 4 mesos corregits talla 56 cm., per exemple).
El cotxet i la banyera-canviador l'havia comprat abans de que nasqués i la cadira del cotxe un parell de setmanes abans de que li donessin l'alta. El dia anterior a l'alta li vaig comprar la minicuna de segona mà perquè encara no ens havia arribat el matalàs del bressol. Finalment vam fer collit durant uns mesos i li vam donar molt d'ús a la "cuna nido" de Nikidom, que també vam comprar sobre la marxa.
L'escalfabiberons també el vam comprar corrents perquè a l'hospital ens van dir que res de microones. El coixí de lactancia durant un temps ens va fer molt l'avio. Arrullos ens van regalar dos i els vaig usar molt poc, les muselines no les he utilitzat mai (només a l'hospital per tenir la meva olor). L'hamaca la vam comprar també sobre la marxa perquè volíem un lloc on deixar-lo una estona i que ell ens veiès a nosaltres però no li va agradar molt. Ens van regalar el piano pataditas i la veritat que encara avui li agrada bastant. També ens van regalar un projector d'estels amb música i a partir de llavors s'adorm ell solet al bressol cada nit. Pel bressol no he comprat sàbanes, tinc algunes que em van donar però ell utilitza sac per dormir al bressol. Les baixeres de la minicuna són les mateixes que les del bressol, s'arremeten pel matalàs i prou.
Aspirador nasal per exemple no he comprat perquè no l'hem necessitat, suero un parell de vegades i prou però el tenim per si de cas, com l'Apiretal.
Al principi no li posavem crema després del bolquer però des de que el té irritat un canvi sí, un canvi no. Pel bany vam utilitzar els productes de mi primera mochila de Nenuco, també un regal, però li va sortir una dermatitis atòpica i vam haver de canviar de productes...
Em vaig comprar un fular però mai l'he usat més que dos o tres dies a casa de prova però no ho feia bé i em feia por. Les vegades que he anat en metro fins ara havia utilitzar la motxilla (Manduca) tot i saber que no és recomanable si encara no s'asseu. Ara ja vaig amb el cotxet tot i que és bastant rotllo...
A grosso modo aquesta ha estat la nostra experiència. Com t'han dit moltes coses van sobre la marxa, depenent de com sigui el nen per unes coses i altres...
Imatge
Lis14
Entrades: 57
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:38 pm

EntradaAutor: Lis14 » dl. maig 30, 2016 3:57 pm

Hola noies! Gràcies per totes les aportacions, em guardo el post com a imprescindible!! Jo també sóc primerenca i m'anirà molt bé per acabar de preparar-ho tot. >.-<:
Imatge
lamaia
Entrades: 59
Membre des de: ds. maig 21, 2016 11:45 am

EntradaAutor: lamaia » dc. juny 15, 2016 11:29 am

Sí!! moltes gràcies! Jo també m'ho guardo per anar-ho estudiant!
GAIA_
Entrades: 87
Membre des de: dv. juny 03, 2016 1:42 pm

EntradaAutor: GAIA_ » dc. juny 15, 2016 3:50 pm

Hola,

Vaja amb la llista! Hiper llarga! S'han flipat i més siguent per un bebé de l'estiu.De cambiador, no hem tingut mai. Banyera cambiador en un inici i en quan em va fer respecte, cap al llit de matrimoni! I aquest ha sigut el nostre cambiador (amb un arrullo a sota, però que si posses una tovallola fa el mateix servei). En un dels nostres calaixos de la tauleta tenim els bolquers, tovalloletes i la crema.

Jo de cremes et recomano que utilitzis les que et donen de mostra i la que millor li vagi endavant, compra el tubo. Nosaltres utilitzem la mitosyl, però cada nen té una pell diferent i no ha tots té perqué anar-lis bé.

Colònia, MAI li he possat. M'encanta la olor que fa de bebé, no vull tapar-la.

Cremes de cos, olis,... a mi el que millor m'ha anat és el d'ametlles. Tant per mi tema estries com per massatge per el bebé

Bolquers, ens han anat regalant també, al final hem decidit pels del Lidl, però no hi ha la talla per a tan petits.

Robeta, un parell de coses de cada com a molt. I recomanació talla 1. Pensa que creixen molt ràpid i que encara que li vagi gran, en res li anirá bé. A més serà estiu, i poca cosa li possaràs. Coses de llit, també un parell de cada per tenir un recanvi.

Manoples, gorros, etc. ni de conya si neix a l'estiu!

La muselina, per mi fantàstica. Però amb una ja hem fet. Sempre ho he dit, si la perdo me'n vaig a comprar una al moment.

Vigila bebés, nosaltres l'hem utilitzat molt i encara l'utilitzem. El que té càmera i va sense wifi (important, que és llegeixen històries rares per Internet).

Trona (sí), hamaca (la meva nena no l'ha volgut), parc (no el recomanen, i en cas excepcional tenim el bressol) humidificador (depèn de la zona, no cal. Un got amb aigua al costat del radiador, fa el mateix)

Coixí lactància, a mi em va anar bé el de maternitat i per dormir

Crema, per mi millor la weleda pels mugrons que la purelan

Termòmetre, utilitza el nostre

Aspirador nasal, més endavant i quan vegis que té moquitos, el manual va millor que l'automàtic. Si estàn molt secs, no funciona bé.

Crec que ja està. Al lloc on et fan la llista de bebés, et venen el que volen i et fan tenir la por al cos, que si no tens algo, les passaràs canutes, i no es pas veritat.

Qualsevol dubte, ja saps! ;)
crunchi
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

EntradaAutor: crunchi » dl. des. 05, 2016 10:52 am

Noies rescato aquest post!!!!!

En el meu cas és molt d'hora (6+4) pero he pensat q ara de cara a les festes, en comptes de fer regals tipics de perfums, bolso, roba, etc. Poder prefereixo que em regalin o comprar-me cosetes ja de cara al bebé, per la lactancia o algo aixi.

Aquest post ens pot anar be per agafar idees!!

:ok:
Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::